Ocelová konstrukce příletové haly mezinárodního letiště Brno-Tuřany.

Firma UNIVARS, realizovala na jaře roku 2008 výrobu a montáž nosné ocelové konstrukce jižní a západní fasády příletové haly mezinárodního letiště Brno-Tuřany a konstrukci rozšírení haly expedice zavazadel.

Rozšíření konstrukce expedice zavazadel
Nová ocelová konstrukce byla navržena tak, aby kopírovala stávající stav co se týče výšek rozměrů a spádů. Střešní plášť je kladen na vaznice z IPE profilů, vaznice jsou podpírány jsou podpírány příhradovými vazníky. Tyto vazníky jsou spojité a zajišťují příčnou tuhost ocelové konstrukce celého nového objektu.

Ocelová konstrukce jižní fasády
Přístřešek jižní fasády je tvořen obloukovými rámy, které mají po celé délce stejný rádius R=4500mm na vnější líc ocelové konstrukce. Rámy jsou tvořeny jakly a doplněny diagonálami dle jejich délky. Tyto rámy jsou v čelním pohledu seříznuty šikmými rovinami do tvaru výsledné šipky. Ve střední části se 4 rámy dotýkají země a jsou kotveny do základů. V rohových částech je vyložení rámu již příliš velké a tyto rámy již nemohou být příhradové, jelikož již nejsou zakryty podhledem jako ve střední části. Rozteč mezi obloukovými rámy je 2m. Spodní střední část fasády „sokl“ je tvořen opět „odříznutím“ stejných rámů.

Ocelová konstrukce přístřešku západní fasády
Nosná ocelová konstrukce je tvořena konzolovými rámovými vazbami kotvenými ve vodorovném směru do stávajícího objektu terminálu přílet. Příčné vazby jsou tvořeny sloupy a příčlemi z profilu HEA 260. Na příčné rámy jsou uloženy vaznice z profilu IPE, které vynášejí střešní plášť a podhled.
Použité materiály:
- Ocelové plechy třídy S235(11373) atest 3.1
- Lepené kotvy FISCHER
Provedené zkoušky:
- 100% vizuální kontrola svárů ocelové konstrukce
- Měření výtažných výpočtových sil chemických kotev Fischer FIS 390S
Fotogalerie: